آسفالت

مرسدس-ای‌ام‌جی A45

قطعاً هیچ‌کدام از ما با این جمله که نسل پیشین مرسدس-ای ام جی A45 از نظر استانداردهای هاچبک های داغ یک خودروی کند بوده موافق نیستیم. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت قابل‌توجه ۳۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند؛ بنابراین با خودرویی قدرتمند و خشن طرف هستیم.


هنوز هم باور اینکه چنین قدرت و گشتاوری از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری که در خودرویی تولید انبوه بکار رفته به دست می‌آید سخت است. A45 موردبحث تنها در عرض ۴٫۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این پرفورمنس برای یک هاچبک جمع‌وجور و تولید انبوه کاملاً دیوانه کننده بوده اما خب هستند افرادی که به همین عملکرد بالا نیز قانع نمی‌شوند.

2.jpg
برای مثال این مرسدس-ای ام جی A45 را در نظر بگیرید که توسط تیونری یونانی به یک هایپر هاچبک تبدیل شده است. البته ما جمله‌ی قابل‌توجه “قوی‌ترین مرسدس-ای ام جی A45 دنیا” که توسط طرفداران درباره‌ی این خودرو منتشر را تأیید نمی‌کنیم اما نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده خبر از جانوری مخوف می‌دهد. این خودرو قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۴ نیوتون متری دارد. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم تایم لپسی از مراحل ساخت و اضافه شدن کیت توربوی افترمارکتی به آن را مشاهده کنیم.

همچنین در ویدئو می‌توانیم تست داینو و سپس تست پرسرعت خودرو در بزرگراهی خارج از آتن را ببینیم. در ویدئو می‌توانیم تمرکز روی پشت آمپر خودرو را ببینیم که سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را نیز نشان می‌دهد.

3.jpg
یک AMG A45 دیگر نیز وجود دارد که خروجی پیشرانه‌ی آن ۵۴۲ اسب بخار و گشتاورش ۶۶۰ نیوتون متر بوده و توسط پوسایدون ارتقا یافته است. این تیونر به منظور استهلاک کمتر پیشرانه قدرت محدودتری را استخراج کرده است. خودروی این تیونر نیز می‌تواند به سرعت فراتر از ۳۰۶ کیلومتر در ساعت دست یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
بستن