بررسى kona محصول جديد الكتريكى hyundai

  • توسط امیر وزیری
  • اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷
  • نظرات غیر فعال شده است
بررسى kona محصول جديد الكتريكى hyundai

hyundai به ­تازگى در نمايشگاه نيويورك ۲۰۱۸ از اولين كراس­اور SUV تمام­ برقى خود رونمايى كرد. اين اتوموبيل كه kona نام دارد ابتدا در بازار آمريكا و سپس در ديگر نقاط جهان به فروش خواهد رفت. 

در نمايشگاه نيويورك، مايك ابرايان، نايب رييس بخش توليدى هيونداى طى مصاحبه­اى گفت،  hyundai kona انتخابى ايده ­آل براى كسانى است كه به ­­دنبال اتوموبيلى اقتصادى برقى با هزينه­ هاى كم هستند.

در kona ديگر لازم نيست شما حتى از يك قطره بنزين استفاده كنيد، زيرا چيزى به نام موتور ندارد. هم­چنين تمام مشتقات سنگين و زمخت مربوط به موتور مثل گيربكس، سيستم اگزوز، هواكش و انژكتور به طور كل از روى اين اتوموبيل حذف شده ­اند.

در چهره kona نيز مى ­توانيد رگه ­هايى از يك اتوموبيل خاص برقى را مشاهده كنيد. به ­عنوان­ مثال، چیزی به نام هواكش در جلو وجود ندارد و ممكن است شما را ياد اتوموبيلى بياندازد كه برروى دهانش چسب زده­ اند.

چراغ ­هاى باريك جلو نيز بسيار خاص و مدرن هستند كه به­ تازگى hyundai از اين سبك چراغ در تمام محصولات جديدش مثل سانتافه و توسان استفاده كرده و به نوعى تبديل به سيگنيچر اين كمپانى شده است.

در عقب برخلاف جلو، چيز خاص و فضايى ديده نمى ­شود و ظاهرى معمولى مثل عقب مدل توسان دارد. رينگ ۱۷ اينچى آلمينيومى كه به شكل رينگ ­هاى اتوموبيل­ هاى برقى بوده( كه البته نمى­ توان به آن گفت زيبا) برروى تاير سايز ۲۱۵ نصب شده ­اند.

به­ دليل اين­كه چيزى به نام اگزوز در كف اتوموبيل وجود ندارد، hyundai كف را به صورت صاف و صيقلى طراحى كرده كه دركنار عدم وجود هواكش­ ها، سبب كاهش ضريب درگ بدنه اين اتوموبيل و رساندن آن به مقدار ۰٫۲۹ شده­اند.

اين ضريب نسبت به اتوموبيل­هاى بنزينى يك عدد خارق­ العاده و دست­ نيافتنى به ­حساب مى ­آيد اما در اتوموبيل­ هاى برقى يك ضريب عادى است.

در كل hyundai kona ظاهرى خاص، مدرن و قابل قبولى دارد و نسبت به يك خودروى كراس ­اور اقتصادى بسيار مناسب است.

طراحان كونا به­ دليل بخشيدن حس اسپرت و زيبايى از ارتفاع ستون­ هاى كابين كم كرده ­اند، از اين­ رو داخل كابين سقفى به نسبت پايين داريم كه ممكن است براى افراد قد بلند كمى ناراحت كننده باشد اما كيفيت ادوات به كار رفته در كابين به قدرى بالا بوده كه به راحتى فراموش مى­ شود.

در وسط داشبورد صفحه­ نمايش هشت اينچى تمام لمسى نصب شده كه مجهز به سيستم ردياب ماهواره­اى بوده و مى ­تواند با گوشى اپل و اندرويد متصل گردد.

پشت فرمان نيز صفحه­ نمايش كوچكى قرار دارد كه اطلاعات رانندگى مثل سرعت و گشتاور را به راننده نمايش مى­ دهد. مشتريان مى­ توانند براى صندلى­ ها از بين دو رنگ طوسى و مشكى، يكى را انتخاب كنند.

hyundai براى سيستم محركه الكتريكى kona دست به جديدترين تكنولوژى روز برده است. يك موتورالكتريكى ۱۵۰ كيلوواتى ( معادل ۲۰۱ اسب­بخار) وظيفه توليد نيرو را برعهده دارد كه انرژى و برق آن از يك باترى ۶۴ kwh ليتيوم-يونى تامين مى ­گردد. گشتاور توليد شده از اين موتوربرقى ۳۹۴ نيوتون­ متر بوده كه نسبت به گشتاور رقيبان بنزينى kona ، بسيار بسيار بالاتر است زيرا موتورهاى برقى به ­طوركل گشتاور بالاترى نسبت به موتورهاى بنزينى توليد مى­ كنند كه اين موضوع سبب شتاب اوليه بالاى آن ها مى­ شود.

اين گشتاور درhyundai kona از موتور به محور چرخ­ها با ضريب ۷٫۹۸۱ منتقل مى­شود، يعنى هر يك­بارى كه محور موتور بچرخد، محور چرخ­ها ۷٫۹۸۱ بار مى­چرخد.

باترى مجهز به سيستم خنك­ كننده با مايع بوده كه با توان ۳۵۶ ولت كار مى­كند. ضريب انرژى كه باترى نسبت به وزنش دارد، ۱۴۱٫۳ بوده كه از ضريب شورولت ولت بيشتر است. وزن باترى كونا ۴۵۰ كيلوگرم اعلام شده كه مصرف شارژ آن بر واحد MPGe  مقدار ۱۱۷ است كه نسبت نيسان ليف (۱۱۲)، تسلا مدل s، و تسلا X بيشتر و بهتر است.

باهربار شارژ مى ­توانيد ۴۰۰ كيلومتر رانندگى كنيد. براى شارژ باترىhyundai kona نياز به برق پرفشار داريم كه معمولا در كشورهاى پيشرفته ايستگاه­ هاى برق مانند پمپ­ بنزين در نقاط مختلف بنا شده ­اند تا رانندگان اتوموبيل خود را شارژ كنند.

اين ايستگاه ­ها معمولا مجهز به شارژر پرقدرت لول ۳ هستند كه با آن­ها مى ­توان در عرض ۵۴ دقيقه باترى hyundai kona را از صفر به هشتاد درصد رساند( باترى­ هاى اتوموبيل براى افزايش طول عمرشان، بيشتر از هشتاد درصد شارژ نمى ­شوند زيرا ثابت شده كه شارژ بالاى هشتاد درصد از عمر باترى مى­ كاهد)، اما اگر شارژ لول ۲ داشته باشيد، زمان شارژ باترى كونا ، ۹ ساعت و ۳۵ دقيقه طول خواهد كشيد.

hyundai اعلام كرده كه kona را در سه ماه آخر سال جارى ميلادى با قيمت مناسب و نسبتاً ارزان عرضه خواهد كرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

رفتن به نوارابزار